18 października br. Dariusz Latarowski, Burmistrz Miasta Grajewo uczestniczył w kolejnym już spotkaniu konsultacyjnym z przedstawicielami Zarządu PKP PLK w Warszawie.
Podczas narady, w związku z realizacją inwestycji Rail Baltica szukano najlepszych możliwych rozwiązań przejazdu bezkolizyjnego w Grajewie. Odbyła się też wideokonferencja z projektantami trasy kolejowej oraz przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
- Omawiana była propozycja budowy wiaduktu kolejowego i częściowego tunelu drogowego w ciągu drogi krajowej DK61. Stanowczo zasygnalizowałem ograniczenie wyburzeń w obszarze inwestycji, szczególnie dotyczących budynku Poczty Polskiej - podaje Dariusz Latarowski, Burmistrz Miasta Grajewo.
Więcej informacji zostanie przedstawionych po uzyskaniu szczegółowych danych projektowych.
Aktualnie w Grajewie prowadzone są prace geologiczne dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich dla zadania pt.: „Wykonanie wybranych prac projektowych w ramach zadania Opracowanie dokumentacji projektowej pn. „Prace na linii E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok - Ełk”. Wiadukt drogowy nad linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr DK61 wraz z infrastrukturą techniczną”.
Co z przejazdem przy cmentarzu? Zostanie zamknięty na stałe?
poniedziałek, 18 marca 2024
poniedziałek, 18 marca 2024
Nie lepiej zbudować obwodnicę dla tej szybkiej kolei ? I tak w Grajewie nie będzie zatrzymywać się !
Jest przejazd na Białystok w prawo to dało by się radę zrobić w lewo na Elk i Algustow po co burzyć to co jest. pozdrawiam
Najlepiej było by zrobić nowe tory od Rudy do Gut i tam wzdłuż Via Balica do Ełku. Przy okazji to jest też dobry argument dla budowy Via Carpatii, wygoda dla mieszkańców Grajewa i powiatu. Najważniejsze drogi i środki transportu będą skupione obok siebie.
szkoda, że nikt nie widzi prostego rozwiązania, zamiast prowadzić wiadukt prosto przy poczcie do świateł lepiej nim skręcić nad szaletem i poprowadzić do placu niepodległości z tyłu poprzez teren na którym zaplanowano rewitalizację. Korzyści są dwie - powstanie piękny pasaż wraz placem na obecnym odcinku między skrzyżowaniem ze światłami a szlabanami przejazdu kolejowego który będzie zamknięty (obecna ulica Piłsudskiego). Drugą korzyścią będzie swoboda w rozwiązaniu skrzyżowania na obecnym Placu Niepodległości, który na projekcie zostanie zamieniony na coś w kształcie dużego biszkopta. Przedstawiony projekt wiaduktu nad torami oszpeci nie tylko całą ulicę Piłsudskiego ale również Plac Niepodległości zamieniając je w rozjazdy, wiadukty i betonozę. Rewitalizację centrum należy wstrzymać i przeprowadzić na fragmencie ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania do szlabanów, a ewentualny wiadukt poprowadzić z boku ze zjazdem na plac niepodległości.
Przy tylu konsultacjach w PKP i GDDKiA, jak na razie najgorszy wariant dla mieszkańców. Rozmowy trwaja od trzech lat, tylko gdzie były konsultacje ze społeczeństwem?
Grajewo czeka kolejowy Armagedon, niestety :(
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ta kolej nie będzie się zatrzymać w Grajewie ? Bo ja w tym nie widzę sensu, przecież PKP straci na takiej opcji, bo wielu podróżnych zrezygnuje. A dla władz Grajewa taka opcja bez przystanku nie powinna być akceptowalna. Nie ma przystanku, to niech kładą nowe tory za miastem. Amen
do Lelek- Gdyby zbudowanie obwodnicy bylo lepszym pomyslem , to na pewno by juz na to wpadli .
anna a na co oni wogóle wpadli?
do Ona - glowny punkt Rail Baltica to zwiekszona predkosc , przykladowo droga miedzy Warszawa a Bialymstokiem ma trwac ok 90 min. To trasa europejska ma łączyć Niemcy , Polske , Litwe ,Lotwe ,Estonie docelowo ma konczyc sie w Finlandii. Na tak dlugich trasach nie zatrzymywanie sie w malych miasteczkach jest kluczowe dla predkosci przebycia trasy.
A gdzie zjazdy na Wojska Polskiego na Elcka jak dostac sie domow i sklepow, do kosciola SW TROJCY. Cale centrum Grajewa bedzie zablokowane, jak dojada mieszkancy tych ulic ??? z tego wiaduktu, to beda dla nich jakies windy. PARODJA i CYRK na KOLKACH, to koniec MIASTA GRAJEWA. Grajewo chcialo dobrej zmiany to ja teraz ma. Tu juz nie ma co pisac bo nie mamy juz wladz ktore dba o mieszkancow bo wykonuje rozkazy z Nowogrockiej od polgrajewiaka Kaczynskiego ktorego ojciec urodzil sie w GRAJEWIE, a na dworcu kolejowym naczelnikiem byl jego dziadek, a jeszcze mamy dwoch poslow Andruszkiewicza i Gwiazdowskiego. Moj komentarz bedzie opciety albo cenzura.
Kto wam naopowiadał bzdur, że pociągi nie będą zatrzymywać się w Grajewie?! Wszystkie pociągi będą kursowały normalnie jak do tej pory, jedynie dojdzie kilka ekspresów, które się nie zatrzymają, a pośpieszne i regionalne zatrzymają się jak dawniej, a może ich być nawet więcej, bo zwiększy się przepustowość linii.
Skąd ta informacja, że kolej nie będzie zatrzymywała się w Grajewie?
Do Anny PKP nie wybiera najlepszego rozwiązania dla miasta tylko dla siebie, jak najszybciej, jak najtaniej. Co my będziemy mieli z tego , że miasto będzie rozkopane na co najmniej 2 lata, a później przemknie pociąg, który to nie będzie się zatrzymywał
Ludzie wy wszytko na nie to zamiast wiaduktu wolicie stać w korku i przy szlabanie jak jest zamykany ciągle
Dlaczego nie puszczacie wpisów krytykujących poczynania burmistrza. Nawarzył piwa to niech je wypije.
Przez głupie pomysły i opór mieszkańców Grajewa ucierpi cały region a szczególnie miasto Ełk.
Ale jesteście nie myślący. Pociągi typu regio i poś będą się zatrzymywać. Tylko ekspresy nie bo za małe miasteczko. A szczególnie węzeł kolejowy
do Kaska - no pewnie ,ze wybieraja rozwiazanie najlepsze dla siebie , ale badzmy realistami malutkie Grajewo nie zatrzyma budowy takiej trasy , bo nie podoba nam sie wiadukt.
Do Kaśka a co będzie miało miasto z tego jak kolej ominie Grajewo ? To może niech wybudują tunel wtedy miasto nie będzie rozkopane ? Nie wiem co ten wiadukt szpeci ulica która jest będzie podniesiona nad torami
Ludzie, opamiętajcie się póki jeszcze czas. Jak żyć bez szlabanów, co na to konserwator zabytków :)?
To ja już teraz rozumiem sens budowy półronda ???? Druga połowa jest zaprojektowana, tylko czekała na właściwy etap realizacji
I jeszcze jedna uwaga. Z projektu jasno wynika BRAK możliwości skrętu ze Szkolnej i Kolejowej/Konopskiej w stronę centrum. Jest tylko zjazd z Łomży na rondo i wjazd z ronda na Łomżę.
A co z Cmentarną?
Caly region dba o siebie, tak samo Elk, a Grajewo ma sie podporzadkowac bo komus przeszkadza, a gdzie haslo GRAJEWO ZAWSZE PO DRODZE juz zginelo, droga ma byc przez centrum miasta dla innych regionow i Elku?. Ostatnia wiadomosc w KOSZALINIE spadl WIADUKT na ulice, to samo czeka Grajewo co bedzie jak sie zawali. Tylko TUNEL dla pociagow, a OBWODNICA dla TIRow. Ekspresowa kolej puscic poza miastem, a regionalna puscic tunelem i po problemie. Rzad PiSowski chwali sie ze ma pieniadze, taki dobry budzet to gdzie to jest, na ochlapy biora pozyczki a na drogi i kolej nie ma co z tymi pieniedzmi gdzie one sa ???? /
Ełvzanin wy nas tyle obchodzicie co śnieżyca z zeszłego roku !
Jeszcze jedno pytanie. Czy planowana jest budowa akustycznych ekranów dźwiękochłonnych? Już teraz wzdłuż torów mieszkanie jest uciążliwe, a prędkości są jednak dużo mniejsze.
Jeżeli będzie wiadukt ,to po co ta rewitalizacja centrum? Wszystko straci urok ,słupy, betony ,brak zieleni , oszpecone miasto
Monki beda mialy trzy zbudowane przejazdy bezkolizyjne a grajewo czy nie ma tam radnych