wtorek, 19 marca 2024

Wiadomości

  • 28 komentarzy
  • 12732 wyświetleń

Rozmawiali o kolejowej inwestycji Rail Baltica w Grajewie

18 października br. Dariusz Latarowski, Burmistrz Miasta Grajewo uczestniczył w kolejnym już spotkaniu konsultacyjnym z przedstawicielami Zarządu PKP PLK w Warszawie. 

 

Podczas narady, w związku z realizacją inwestycji Rail Baltica szukano najlepszych możliwych rozwiązań przejazdu bezkolizyjnego w Grajewie. Odbyła się też wideokonferencja z projektantami trasy kolejowej oraz przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

- Omawiana była propozycja budowy wiaduktu kolejowego i częściowego tunelu drogowego w ciągu drogi krajowej DK61. Stanowczo zasygnalizowałem ograniczenie wyburzeń w obszarze inwestycji, szczególnie dotyczących budynku Poczty Polskiej - podaje Dariusz Latarowski, Burmistrz Miasta Grajewo.

Więcej informacji zostanie przedstawionych po uzyskaniu szczegółowych danych projektowych.

 

 

Aktualnie w Grajewie prowadzone są prace geologiczne dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich dla zadania pt.: „Wykonanie wybranych prac projektowych w ramach zadania Opracowanie dokumentacji projektowej  pn. „Prace na linii E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok - Ełk”. Wiadukt drogowy nad linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr DK61 wraz z infrastrukturą techniczną”.

 

 

Co z przejazdem przy cmentarzu? Zostanie zamknięty na stałe?

 

poniedziałek, 18 marca 2024

Sytuacja seniorów w powiecie grajewskim

Komentarze (28)

Nie lepiej zbudować obwodnicę dla tej szybkiej kolei ? I tak w Grajewie nie będzie zatrzymywać się !

Jest przejazd na Białystok w prawo to dało by się radę zrobić w lewo na Elk i Algustow po co burzyć to co jest. pozdrawiam

Najlepiej było by zrobić nowe tory od Rudy do Gut i tam wzdłuż Via Balica do Ełku. Przy okazji to jest też dobry argument dla budowy Via Carpatii, wygoda dla mieszkańców Grajewa i powiatu. Najważniejsze drogi i środki transportu będą skupione obok siebie.

szkoda, że nikt nie widzi prostego rozwiązania, zamiast prowadzić wiadukt prosto przy poczcie do świateł lepiej nim skręcić nad szaletem i poprowadzić do placu niepodległości z tyłu poprzez teren na którym zaplanowano rewitalizację. Korzyści są dwie - powstanie piękny pasaż wraz placem na obecnym odcinku między skrzyżowaniem ze światłami a szlabanami przejazdu kolejowego który będzie zamknięty (obecna ulica Piłsudskiego). Drugą korzyścią będzie swoboda w rozwiązaniu skrzyżowania na obecnym Placu Niepodległości, który na projekcie zostanie zamieniony na coś w kształcie dużego biszkopta. Przedstawiony projekt wiaduktu nad torami oszpeci nie tylko całą ulicę Piłsudskiego ale również Plac Niepodległości zamieniając je w rozjazdy, wiadukty i betonozę. Rewitalizację centrum należy wstrzymać i przeprowadzić na fragmencie ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania do szlabanów, a ewentualny wiadukt poprowadzić z boku ze zjazdem na plac niepodległości.

Przy tylu konsultacjach w PKP i GDDKiA, jak na razie najgorszy wariant dla mieszkańców. Rozmowy trwaja od trzech lat, tylko gdzie były konsultacje ze społeczeństwem?

Grajewo czeka kolejowy Armagedon, niestety :(

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ta kolej nie będzie się zatrzymać w Grajewie ? Bo ja w tym nie widzę sensu, przecież PKP straci na takiej opcji, bo wielu podróżnych zrezygnuje. A dla władz Grajewa taka opcja bez przystanku nie powinna być akceptowalna. Nie ma przystanku, to niech kładą nowe tory za miastem. Amen

do Lelek- Gdyby zbudowanie obwodnicy bylo lepszym pomyslem , to na pewno by juz na to wpadli .

anna a na co oni wogóle wpadli?

do Ona - glowny punkt Rail Baltica to zwiekszona predkosc , przykladowo droga miedzy Warszawa a Bialymstokiem ma trwac ok 90 min. To trasa europejska ma łączyć Niemcy , Polske , Litwe ,Lotwe ,Estonie docelowo ma konczyc sie w Finlandii. Na tak dlugich trasach nie zatrzymywanie sie w malych miasteczkach jest kluczowe dla predkosci przebycia trasy.

A gdzie zjazdy na Wojska Polskiego na Elcka jak dostac sie domow i sklepow, do kosciola SW TROJCY. Cale centrum Grajewa bedzie zablokowane, jak dojada mieszkancy tych ulic ??? z tego wiaduktu, to beda dla nich jakies windy. PARODJA i CYRK na KOLKACH, to koniec MIASTA GRAJEWA. Grajewo chcialo dobrej zmiany to ja teraz ma. Tu juz nie ma co pisac bo nie mamy juz wladz ktore dba o mieszkancow bo wykonuje rozkazy z Nowogrockiej od polgrajewiaka Kaczynskiego ktorego ojciec urodzil sie w GRAJEWIE, a na dworcu kolejowym naczelnikiem byl jego dziadek, a jeszcze mamy dwoch poslow Andruszkiewicza i Gwiazdowskiego. Moj komentarz bedzie opciety albo cenzura.

Kto wam naopowiadał bzdur, że pociągi nie będą zatrzymywać się w Grajewie?! Wszystkie pociągi będą kursowały normalnie jak do tej pory, jedynie dojdzie kilka ekspresów, które się nie zatrzymają, a pośpieszne i regionalne zatrzymają się jak dawniej, a może ich być nawet więcej, bo zwiększy się przepustowość linii.

Skąd ta informacja, że kolej nie będzie zatrzymywała się w Grajewie?

Do Anny PKP nie wybiera najlepszego rozwiązania dla miasta tylko dla siebie, jak najszybciej, jak najtaniej. Co my będziemy mieli z tego , że miasto będzie rozkopane na co najmniej 2 lata, a później przemknie pociąg, który to nie będzie się zatrzymywał

Ludzie wy wszytko na nie to zamiast wiaduktu wolicie stać w korku i przy szlabanie jak jest zamykany ciągle

Dlaczego nie puszczacie wpisów krytykujących poczynania burmistrza. Nawarzył piwa to niech je wypije.

Przez głupie pomysły i opór mieszkańców Grajewa ucierpi cały region a szczególnie miasto Ełk.

Ale jesteście nie myślący. Pociągi typu regio i poś będą się zatrzymywać. Tylko ekspresy nie bo za małe miasteczko. A szczególnie węzeł kolejowy

do Kaska - no pewnie ,ze wybieraja rozwiazanie najlepsze dla siebie , ale badzmy realistami malutkie Grajewo nie zatrzyma budowy takiej trasy , bo nie podoba nam sie wiadukt.

Do Kaśka a co będzie miało miasto z tego jak kolej ominie Grajewo ? To może niech wybudują tunel wtedy miasto nie będzie rozkopane ? Nie wiem co ten wiadukt szpeci ulica która jest będzie podniesiona nad torami

Ludzie, opamiętajcie się póki jeszcze czas. Jak żyć bez szlabanów, co na to konserwator zabytków :)?

To ja już teraz rozumiem sens budowy półronda ???? Druga połowa jest zaprojektowana, tylko czekała na właściwy etap realizacji

I jeszcze jedna uwaga. Z projektu jasno wynika BRAK możliwości skrętu ze Szkolnej i Kolejowej/Konopskiej w stronę centrum. Jest tylko zjazd z Łomży na rondo i wjazd z ronda na Łomżę.
A co z Cmentarną?

Caly region dba o siebie, tak samo Elk, a Grajewo ma sie podporzadkowac bo komus przeszkadza, a gdzie haslo GRAJEWO ZAWSZE PO DRODZE juz zginelo, droga ma byc przez centrum miasta dla innych regionow i Elku?. Ostatnia wiadomosc w KOSZALINIE spadl WIADUKT na ulice, to samo czeka Grajewo co bedzie jak sie zawali. Tylko TUNEL dla pociagow, a OBWODNICA dla TIRow. Ekspresowa kolej puscic poza miastem, a regionalna puscic tunelem i po problemie. Rzad PiSowski chwali sie ze ma pieniadze, taki dobry budzet to gdzie to jest, na ochlapy biora pozyczki a na drogi i kolej nie ma co z tymi pieniedzmi gdzie one sa ???? /

Ełvzanin wy nas tyle obchodzicie co śnieżyca z zeszłego roku !

Jeszcze jedno pytanie. Czy planowana jest budowa akustycznych ekranów dźwiękochłonnych? Już teraz wzdłuż torów mieszkanie jest uciążliwe, a prędkości są jednak dużo mniejsze.

Jeżeli będzie wiadukt ,to po co ta rewitalizacja centrum? Wszystko straci urok ,słupy, betony ,brak zieleni , oszpecone miasto

Monki beda mialy trzy zbudowane przejazdy bezkolizyjne a grajewo czy nie ma tam radnych

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.