Zakład Ubezpieczeń Społecznych alarmuje wszystkich swoich klientów, by zachowali szczególną ostrożność podczas otwierania maili i odpowiadając na nie - pojawiają się próby oszustw. Podejrzana korespondencja może wydawać się, iż jest wysłana przez ZUS, jednak adres nadawcy może być fałszywy i dlatego należy zwrócić na nią szczególną uwagę.
- Znajdujące się w stopce korespondencji logotypy ZUS i Platformy Usług Elektronicznych sugerują, że korespondencja została wysłana przez sam Zakład. Nie powinniśmy mieć żadnych złudzeń, że korespondencja elektroniczna nie pochodzi z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, kiedy przyjrzymy się dokładnie adresowi nadawcy. Obecnie oszuści posługują się dwoma adresami: składki@ubezpieczenia.pl i zus.@zua.pl. Jak widać żaden z nich nie ma stosowanego przez Zakład rozwinięcia „zus.pl”. Zakład nie stosuje też w mailach rozwinięcia „gov.pl”, które to występowało przy wcześniejszych oszustwach – wyjaśnia Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
ZUS przypomina, że kontakt elektroniczny ze strony Zakładu możliwy jest jedynie w sytuacji, gdy klient posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych i wyraził zgodę na taki kontakt. Ostrzegamy wszystkich, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, które teoretycznie pochodzą z ZUS – u, ani nie otwierać zawartych w tej korespondencji załączników. Wiadomość tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci. W sytuacji, kiedy mamy wątpliwości co do nadawcy otrzymanego maila, należy skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod nr 22 560 16 00.
sobota, 4 maja 2024
piątek, 3 maja 2024
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)