Minął rok od chwili rozpoczęcia budowy drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. Zaawansowanie prac sięga 60 procent. W październiku br. wykonawca rozpoczął układanie nawierzchni z betonu cementowego drugiej jezdni obwodnicy.
- Zostanie ona połączona z węzłem Szczuczyn, który od razu (w chwili wybudowania jednozjezdniowej obwodnicy) powstał jako dwujezdniowy. Jednocześnie trwa poszerzanie istniejącej jezdni z nawierzchnią asfaltową o pas awaryjny oraz prowadzone są prace na pięciu mostowych obiektach inżynierskich (w tym na moście nad rzeką Wissa), które są „dowiązane” do istniejących obiektów – przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Białymstoku.
Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Wykonawca przygotował kompleksową dokumentację techniczną oraz, na jej podstawie, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy podpisano 26 maja 2017 r. 10 października 2018 r. została wydane pozwolenie na budowę, tydzień później ruszyły prace w terenie.
Celem inwestycji jest osiągnięcie standardu drogi ekspresowej S61 na całej obwodnicy Szczuczyna. Zakończenie robót o wartości 75 mln zł planowane jest na maj przyszłego roku.
sobota, 4 maja 2024
piątek, 3 maja 2024
GDDKiA, czy kierunkowskaz pozostanie po staremu ze wskazaniem na wieś Danowo, a do miasta Szczuczyna trzeba błądzić okrężnie a nawet jechać przez Warszawę. Proszę nie błądźcie w swoich pomysłach i posłuchajcie głosu ludzi a szczególnie kierowców.
A jaka cena za grunty
„Błądzić jest rzeczą ludzką” to ty czytaj ze zrozumieniem podawane i formacje. Zjazdy oznakowane jako „DANOWO” i „SOKOŁY” są tymczasowe. W momencie połączenia z odcinkami S61 do Łomży i Stawisk zjazdy te przestaną istnieć, nie musisz się więc martwić o ich oznakowanie.
Taka obwodnicę mogło mieć Grajewo ale przez 30 lat nie miało szczęścia do burmistrzów i samorządowców.