czwartek, 2 maja 2024

Wiadomości

  • 16 komentarzy
  • 8074 wyświetleń

Echa sesji Rady Powiatu

28 lutego 2022 r. o godz. 9.00 w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego odbyła się LV sesja Rady Powiatu Grajewskiego. Obrady miały charakter zwyczajny.


Porządek posiedzenia:


1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.  

Zebrani minutą ciszy uczcili ofiary rosyjskiej agresji na Ukrainę, następnie Grzegorz Gardocki, przewodniczący, odczytał stanowisko RP w tej sprawie.

Rada Powiatu Grajewskiego zdecydowanie potępia nieuzasadniony i niesprowokowany, haniebny atak Federacji Rosyjskiej na suwerenność Ukrainy. Deklarujemy naszą solidarność z narodem ukraińskim. Nic nie tłumaczy ataku wrogich sił na naszych sąsiadów, bombardowania ich domów, a także ataków na obiekty służby zdrowia i przedszkola. Jako radni powiatu grajewskiego deklarujemy gotowość do pomocy humanitarnej narodowi ukraińskiemu w każdej formie i w każdym czasie.

Pod stanowiskiem podpisali się wszyscy radni.


2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołów z LIII i LIV sesji Rady Powiatu Grajewskiego.

4. Informacja Przewodniczącego Zarządu z wykonania uchwał Rady Powiatu i pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej sesji.

   Informację przedstawił Waldemar Remfeld, Starosta Powiatu Grajewskiego.

5. Informacja o przebiegu zimowego utrzymania dróg.

   Informację przedstawił Jan Połonowicz, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Grajewie. 


6. Podjęcie uchwał:

a) w sprawie powołania Komisji Konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Szpitala Ogólnego im. dr Witolda Ginela w Grajewie oraz wskazania przewodniczącego;

W celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Szpitala Ogólnego w Grajewie powołano Komisję Konkursową w składzie:

- przedstawiciele powiatu: T. Cebeliński, G. Gardocki, S. Ginel, M. Kostrzewski, W. Wieczorek, lekarz: K. Dzierżanowski;
- przedstawiciel Rady Społecznej Szpitala: J. J. Nikliński.

Przewodniczącym Komisji Konkursowej został M. Kostrzewski. 


b) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat grajewski;

Podjęta uchwała jest ujednoliconym tekstem do uchwały podjętej w lipcu 2018 r. z uwzględnieniem zmian, które miały miejsce w roku 2019 i 2020. Uchwała nie zawiera żadnych zmian, jest tylko tekstem jednolitym, który przyjmowany jest przez radnych w drodze obwieszczenia.


Z zapisów Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych dla których organem prowadzącym jest powiat grajewski. Pracownikom oświaty przysługuje: 

• Dodatek motywacyjny

Nauczycielowi, w tym osobie, której powierzono stanowisko dyrektora może być przyznany dodatek motywacyjny w wysokości zależnej od osiąganych wyników pracy, a w szczególności za:

-  efektywne przygotowywanie uczniów do egzaminów zewnętrznych, poparte wynikami tych egzaminów, 
- inicjowanie i angażowanie się w organizowanie i przeprowadzanie konkursów, olimpiad i zawodów skierowanych do uczniów szkoły własnej oraz innych szkół – w przypadku konkursów, olimpiad i zawodów o szerszym charakterze,
- dostosowywanie procesu dydaktycznego do umiejętności i zdolności uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualizacji nauczania, prowadzące do uzyskiwania sukcesów edukacyjnych uczniów, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji w szkole, 
- wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujących efektami w procesie kształcenia,
- skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów, a także skuteczne przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom, przy aktywnej współpracy z rodzicami uczniów oraz instytucjami, działającymi na rzecz dzieci i młodzieży,
- opracowywanie i wdrażanie autorskich programów wychowawczych i profilaktycznych, przynoszących pozytywne efekty wychowawcze, 
- upowszechnianie swoich osiągnięć i dokonań zawodowych poprzez publikacje i szkolenia, 
- aktywne podejmowanie samokształcenia i doskonalenia zawodowego,
- opiekę nad samorządem uczniowskim lub innymi organizacjami uczniowskimi, działającymi w szkole, 
- propagowanie i wdrażanie idei wolontariatu wśród uczniów,
- zaangażowania w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela, w tym zajęć pozalekcyjnych, szczególnie w stosunku do uczniów słabszych, prowadzące do wyrównywania braków edukacyjnych tych uczniów oraz w stosunku do uczniów zdolnych, prowadzące do pogłębiania zainteresowania, wiedzy i umiejętności tych uczniów, 
- angażowanie się w organizację imprez i uroczystości szkolnych oraz w promocje szkoły.


Przyznanie dodatku motywacyjnego dyrektorowi szkoły, poza czynnikami wyżej wymienionymi uzależnione jest też od spełniania następujących warunków:

- realizowania w szkole zadań edukacyjnych, wynikających z przyjętych przez powiat grajewski priorytetów w realizowanej lokalnej polityce oświatowej, 
- efektywnego działania w kierunku rozszerzania oferty edukacyjnej szkoły,
- podejmowania inicjatyw zwiększających udział i rolę szkoły w środowisku lokalnym,
- efektywnego angażowania pracowników w promocję szkoły, 
- samodzielności w wykonywaniu zadań, 
- prawidłowości dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi, gospodarowania mieniem oraz pozyskiwania środków pozabudżetowych, 
- tworzenia pozytywnego klimatu wychowawczego szkoły, przeciwdziałania zjawiskom patologii społecznej,
- współdziałania z rodzicami i środowiskiem lokalnym,
- przestrzegania obowiązujących przepisów, dotyczących organizacji pracy szkoły oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, przez pracowników i uczniów.


Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 6 miesięcy i nie dłuższy niż 12 miesięcy. Dodatek nie może być niższy niż 0,2% i wyższy niż 50% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego. Jego wysokość dla nauczyciela ustala i przyznaje dyrektor szkoły, dla dyrektora – Starosta.

• Dodatek funkcyjny

Nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły lub inne stanowisko kierownicze, przewidziane w statucie szkoły, przysługuje miesięcznie dodatek funkcyjny, w wysokości:

- dyrektorowi szkoły do 8 oddziałów – od 400 zł do 1 200 zł,
- dyrektorowi szkoły od 9 do 16 oddziałów – od 500 zł do 1 800 zł,
- dyrektorowi szkoły dla 17 i więcej oddziałów – od 600 zł do  2 200 zł,
- wicedyrektorowi – od 500 zł do 1 000 zł,
- kierownikowi szkolenia praktycznego – od 350 zł do 800 zł,
- kierownikowi internatu – od 400 zł do 800 zł,
- dyrektorowi poradni psychologiczno-pedagogicznej – od 500 zł do 1 200 zł.


Dodatek funkcyjny w wysokości ustalonej dla dyrektora przysługuje wicedyrektorowi, któremu powierzono zastępstwo, od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po dwóch miesiącach nieobecności dyrektora szkoły. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielom, którym powierzono obowiązki kierownicze w zastępstwie. Prawo do dodatku powstaje od pierwszego dnia miesiąca po upływie jednomiesięcznego okresu pełnienia tych obowiązków i gaśnie z pierwszym dniem miesiąca następnego po zaprzestaniu pełnienia tych obowiązków.

Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielom z tytułu:

- sprawowania funkcji opiekuna stażu – w wysokości 40 zł miesięcznie za każdego nauczyciela powierzonego opiece,
- powierzenia wychowawstwa klasy – w wysokości 300 zł miesięcznie, za każdą klasę powierzoną nauczycielowi niezależnie od wymiaru czasu pracy nauczyciela,
- powierzenia funkcji doradcy metodycznego lub nauczyciela konsultanta – w wysokości od 100 zł do 200 zł miesięcznie,
- opieki nad oddziałem przedszkolnym – w wysokości 300 zł miesięcznie, za każdy oddział powierzony nauczycielowi, niezależnie od wymiaru czasu pracy nauczyciela. 

Przy ustalaniu wysokości dodatku funkcyjnego uwzględnia się wielkość szkoły i jej strukturę organizacyjną oraz liczbę stanowisk kierowniczych w szkole.

Wysokość dodatku funkcyjnego, w granicach stawek powyżej wskazanych oraz posiadanych środków finansowych ustala dla dyrektorów Starosta, dla wicedyrektorów i innych uprawnionych nauczycieli – dyrektor szkoły.

• Dodatek za warunki pracy

Nauczycielom przysługuje dodatek za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych lub uciążliwych warunkach. Dodatek za trudne warunki pracy przysługuje nauczycielom:

- praktycznej nauki zawodu szkół rolniczych za zajęcia praktyczne w terenie z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej i mechanizacji rolnictwa – w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego, 

- za prowadzenie badań psychologicznych i pedagogicznych, w tym badań logopedycznych, udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w innych poradniach specjalistycznych – w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego,

- za prowadzenie zajęć dydaktycznych w klasach łączonych w szkołach podstawowych – w wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego,

- zatrudnionym w szkołach specjalnych za prowadzenie: zajęć z praktycznej nauki zawodu, zajęć dydaktycznych w szkole przysposabiającej do pracy, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, zajęć dydaktycznych, wychowawczych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego - w wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego.

Dodatek za trudne warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, z którą dodatek jest związany oraz w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.


Dodatek za uciążliwe warunki pracy przysługuje w wysokości 10% wynagrodzenia zasadniczego. 

W razie zbiegu tytułów do dodatku za trudne i uciążliwe warunki pracy, nauczycielowi przysługuje prawo do wszystkich dodatków. 

Dodatki za trudne i uciążliwe warunki pracy, z uwzględnieniem stopnia trudności lub uciążliwości, przyznaje nauczycielom dyrektor szkoły, dyrektorowi – Starosta.

• Dodatek za wysługę lat 

Nauczycielom przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 1% wynagrodzenia zasadniczego za każdy rok pracy, wypłacany w okresach miesięcznych, poczynając od czwartego roku pracy, z tym, że dodatek ten nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego.

Wysokość dodatku za wysługę lat oraz okresy zatrudnienia i równorzędne, które podlegają wliczeniu do dodatku za wysługę lat określają przepisy wydane na podstawie art. 33 ust. 3 Karty Nauczyciela. 3. Potwierdzenie nabycia prawa do tegoż dodatku oraz jego wysokość określa dla nauczyciela – dyrektor, dla dyrektora – Starosta. 

• Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw 

Nauczycielowi realizującemu tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, zgodnie z Kartą Nauczyciela, na zasadach w niej określonych, przysługuje wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zrealizowanych zastępstw.

Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw wypłacane jest po przedłożeniu przez nauczyciela pisemnego oświadczenia o liczbie zrealizowanych godzin ponadwymiarowych i godzin doraźnych zastępstw w danym okresie. Wzór oświadczenia oraz termin jego przedłożenia przez nauczyciela określa dyrektor.


Tracą moc uchwały Rady Powiatu Grajewskiego nr XXXIV/182/13 z dnia 24 kwietnia 2013 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat grajewski oraz nr XXXV/186/13 z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXIV/182/13 Rady Powiatu Grajewskiego z dnia 24 kwietnia 2013 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat grajewski.


c) w sprawie określenia zadań i wysokości środków PFRON przeznaczonych na ich realizację w 2022 r. w Powiecie Grajewskim.

Radni ustalili zadania i wysokość środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ich realizację w 2022 roku w Powiecie Grajewskim. Zgodnie z podjętą uchwałą:

- zadania z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej - 35 000 zł, w tym na zwrot wydatków na instrumenty i usługi rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i niepozostających w zatrudnieniu;

- zadania z zakresu rehabilitacji społecznej - 1 931 066 zł, w tym na: dofinansowanie kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej (1 445 760 zł), dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych (140 000 zł), dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych (140 000 zł), dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych (0 zł), dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze (205 306 zł). 

Środki finansowe dla powiatu ogółem wynoszą 1 966 066 zł.

7. Wolne wnioski, zapytania i sprawy różne.

8. Zamknięcie sesji.   

 

czwartek, 2 maja 2024

Budowa obwodnicy Łomży (wideo)

czwartek, 2 maja 2024

Międzynarodowy Dzień Strażaka

Komentarze (16)

. podajcie do wiadomości publicznej kto będzie startował, mamy prawo wiedzieć, szpital to nie spółka z o.o. tylko państwowa jednostka.

Będziemy wam patrzeć na ręce....

Zainteresowany jak jesteś zainteresowany to startuj. Pokaż co masz do zaoferowania. A nie tu się odgrażasz.

Ktokolwiek by nie wygrał to będzie miał ciężko bo niestety wyplenić te wredne towarzystwo które rozwala szpital od środka to trzeba mieć zdrowie. Porzedni machnął ręką na to i się nie dziwię. Dlatego módlmy się zeby przyszły miał więcej siły i cierpliwości. I w końcu mówmy o tym wszystkim kto i dlaczego niszczy szpital. Jakie dzieją się sytuacje. Przecież wszyscy wiemy kto to nakręca i nikt i nic z tym nie robi.

Chodzą już sluchy, że menadżerka po raz kolejny chce dostać się do szpitala, ale już jako dyrektorka

/ To mamy byłą panią menager DYREKTOREM.

Ja to słyszałem że p.o będzie , obym się mylil

Dlaczego osoby które nie zagrzały miejsca w innych zakładach pracy znajdują miejsce na odpowiedzialnych stanowiskach w szpitalu?













Przecież dyrektor jest już "wybrany", nic się nie zmienia...

Dyrektor już został wybrany. /

Do xyz to się zdziwią jak to zrobią, "pani już podziękujemy czekamy na nowego Dyrektora"!!!!

po ostatnich doświadczeniach śmiem twierdzić, ze należy przeprowadzić badania psychiatryczne kandydatom

Jeżeli zostanie ta pani , o której jest mowa to nagłośnimy sprawę w całej Polsce

Kto zatrudnil pania naczelna w szpitalu?

Do ja, jak to kto agresor że swoją menager

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.