Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku musi uzupełnić dokumentację przygotowaną na potrzeby decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy Via Baltica. Decyzję taką podjął Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku, który od marca analizował dokumenty dostarczone przez drogowców.
RDOŚ prowadzi postępowanie administracyjne dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 na odcinku Ostrów Mazowiecka (S8) – Łomża – Stawiski – Szczuczyn (z wyłączeniem obwodnicy Stawisk). Łącznie ten fragment Via Baltica ma mieć długość ponad 86 km i obejmuje także obwodnicę Łomży, która miałaby przebiegać po zachodniej stronie miasta.
RDOŚ procedurę wszczął na wniosek białostockiej GDDKiA, która dopiero po uzyskaniu tej decyzji będzie mogła wystąpić o "pozwolenie na budowę” czyli w tym wypadku zgodę na realizację inwestycji drogowej.
- Przekazanie dokumentów do uzupełnienia jest standardową procedurą – mówi Rafała Malinowski z białostockiego oddziału GDDKiA - opisuje 4lomza.pl