Wracają pociągi Olsztyn–Ełk

aktualizacja: 2019-12-13 22:33:23     nr wiadomości: 41023     przeczytano: 3926     Ilość komentarzy komentarze: 6

Od 15 grudnia wracają pociągi na całą trasę Olsztyn – Ełk przez Pisz. Pasażerowie skorzystają z kolejnych przebudowanych i komfortowych peronów na odcinku Pisz – Ełk. Dzięki realizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego podróż m.in. ze stolicy województwa do Ełku będzie krótsza i wygodniejsza.

Kończą się zasadnicze prace na trasie Pisz – Ełk. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwala na powrót od 15 grudnia pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej na ostatnim odcinku prac: Pisz – Ełk realizowanego w ramach inwestycji obejmującej odcinek Szczytno – Ełk.

Na stacjach i przystankach m.in. Stare Guty, Kaliszki, Biała Piska, Drygały, Bajtkowo, Pogorzel Wielka, Nowa Wieś Ełcka, Ełk Szyba Zachód mieszkańcy skorzystają z wygodnych, wyższych peronów, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Obiekty zaoferują oczekiwany standard, znany z odcinka Szczytno – Pisz. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.

Nowy przystanek Pisz Wschód zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Łatwiejsza będzie podróż w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy domu. Jednokrawędziowy peron ma 120 metrów długości i jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wykonawca wyremontował mosty kolejowe nad rzekami Pisą i Ełkiem. Jest także nowy tor na całej długości i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki którym pociągi sprawniej pojadą po mazurskiej linii. W kolejnych miesiącach realizowane będą prace na przejazdach kolejowo-drogowych.

Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane-Nida oraz Pisz – informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja w liczbach:

  • 1 nowy przystanek: Pisz Wschód;

  • 4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;

  • 14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;

  • 99 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych;

  • 9 przebudowanych mostów;

  • 21 nowych rozjazdów;

  • ok. 113 km torów.

Niech zrobią szlabany na Barankach, bo bez sensu stawać za każdym razem jak się przejezdza.
Napisał: Marian dodano: 2019-12-14 11:05:53

Przejazd na barankach powinien być zamykany.
Napisał: as dodano: 2019-12-14 12:10:50

Wszyscy zapomnieli dlaczego z trzech tras kolejowych do Olsztyna (przez Orzysz, Pisz i Korsze) ostała się tylko ta ostatnia która jest w części zelektryfikowana i obsługuje połączenia Białystok - Gdynia. Przez Pisz i Orzysz NIE BYŁO w pociągach pasażerów. Czy teraz będzie inaczej? Czy bilety od 10 - 20 pasażerów jadących jednorazowo szynobusem zwrócą koszt połączenia? Mocno wątpię i tyle milionów utopiono w modernizację trasy którą za max. 6 mies. nadal będą jeździły tylko pociągi z drewnem do sklejek w Rucianym.
Napisał: misiek dodano: 2019-12-14 19:12:29

Tyle czasu pociągi nie kursowały no , ale znak STOP stał Idioci .. Czysz nieprawda? podobnie jak przjazd k mleczarni kolej w srone pły Może 3-4 pociągi na dobe a znak STOP obowiazuje 24 h Choć każdorazowo jak maprzechodzić pociąg otwierana jest brama na koleji od strony Zakłau płyt
Napisał: XXX dodano: 2019-12-14 21:22:44

Bardziej przydałoby się stworzenie szybkiego kolejowego połączenia na trasie Łomża - Warszawa.
Napisał: no jasne dodano: 2019-12-15 12:34:08

Dziwne decyzje! Jak stoję samochodem na przejeździe to widzę pociąg, hm i niewielu pasażerów. Czy jak będzie więcej pociągów to przybędzie pasażerów? Zapamiętajmy, że jest więcej samochodów i pociągi kończą swój okres popularności.
Napisał: Poldek dodano: 2019-12-16 18:29:32

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.