piątek, 29 marca 2024

Kultura i rozrywka

  • 2 komentarzy
  • 6298 wyświetleń

Wieści z ZSM nr 1

Erasmus + R.A.R.E. w ZSM nr 1

 

W dniach 4-8 maja 2015 w Zespole Szkół Miejskich nr 1 w Grajewie odbyło się czwarte spotkanie w ramach projektu Erasmus + „Read Aloud Rise Europe”.  Do polskiej szkoły przybyły delegacje z Turcji, Włoch, Węgier i Niemiec. Uczestnicy spotkania zwiedzili szkołę, uczniowie brali udział w warsztatach wokalno-tanecznych i zajęciach na temat Szekspira. Zwiedzali Biebrzański Park Narodowy, gdzie przy ognisku odbyło się czytanie utworów z serii „One minute stories” napisanych przez węgierskiego pisarza Orkany Istvan. Ponadto szkoła goszcząca przygotowała przedstawienia teatralne przedstawiające fragmenty lektur takich jak  „Pollyanna” i „Frankenstein”. Zaprezentowano również kilka znanych utworów muzycznych w języku angielskim, a następnie uczniowie tureccy pokazali kilka skeczy dotyczących słynnego mędrca i filozofa z ich kraju – Hodży Nasreddina. Partnerzy projektowi odbyli również spotkanie z Burmistrzem miasta, który serdecznie powitał gości z zagranicy.  Delegacje miały okazję zwiedzić Muzeum Ikon w Supraślu, Meczet i Mizar w Bohonikach, Skansen Kurpiowski w Nowogrodzie, Muzeum Przyrody w Drozdowie, Leśniczówkę Pranie - Muzeum K.I.Gałczyńskiego oraz Galindię. W czwartek w Miejskim Domu Kultury uczniowie z krajów partnerskich przedstawiali w języku angielskim sztukę „Romeo i Julia” napisaną przez Wiliama Shakespeare. Następnie uczestnicy spotkania projektowego otrzymali certyfikaty.  Ostatniego dnia wszyscy zwiedzali Muzeum Powstania Warszawskiego i Stare Miasto w Warszawie.

Następne spotkanie odbędzie się na Węgrzech w październiku.

GALERIA 

GALERIA 2

Szkolny koordynator programu Erasmus+,

Jakub Czyż

Komentarze (2)

Och, ten baner :,)

bez banera nie ma zdjęcia! :D

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.