czwartek, 28 marca 2024

Kultura i rozrywka

Wieści z LO

UCZNIOWIE LO W TURCJI

Kolejny wyjazd za nami. Tym razem troje uczniów z LO im. M. Kopernika  odwiedziło Kayseri, miasto w środkowej Turcji, w prowincji o tej samej nazwie. Jest to nasz pierwszy wyjazd w tym roku szkolnym, ale już czwarty od początku realizacji międzynarodowej wymiany uczniów w ramach projektu Erasmus+ finansowanego z funduszy Komisji Europejskiej.

Na miejsce dotarliśmy wieczorem, 8 października, po dość męczącej, ale bogatej w pozytywne doświadczenia 18-godzinnej podróży trzema samolotami.

Mieliśmy okazję zwiedzić wiele ciekawych i pięknym miejsc.

Swoim krajobrazem urzekła nas przede wszystkim Kapadocja - kraina historyczna w Tureckiej Anatolii. Znana jest przede wszystkim z charakterystycznych form tufowych, tworzących księżycowy krajobraz oraz z domów i kościołów wykutych w tufowych skałach.

Zwiedziliśmy również malowniczy region Gesi, odwiedziliśmy centrum nauki w Kayseri, a także stadion, gdzie mogliśmy przyjrzeć się treningowi lokalnego klubu piłkarskiego Kayseripor. Jedną z wielu atrakcji był także  wjazd kolejką linową pod szczyt wulkanu Erciyes (3919 m.n.p.).

Nasi tureccy gospodarze nie ustawali w wysiłkach, abyśmy przywieźli do Polski jak najpiękniejsze wspomnienia.

Jednym z milszych momentów była promocja krajów partnerskich w centrum handlowym w Kayseri. Każda szkoła miała swoje stoisko z produktami regionalnymi. Impreza przyciągnęła mnóstwo ludzi. Nasze stanowisko cieszyło się ogromną popularnością. Agnieszka i Natalia zrobiły furorę w polskich strojach ludowych. Próbowały tez nauczyć naszych zagranicznych przyjaciół kroku poloneza. Jak się okazało, nie było to wcale takie proste.

W Turcji spędziliśmy tydzień. Czas tak szybko minął, iż wydawało się nam, że wyjazd trwał o wiele krócej. Smutno było pożegnać się, ale pozostaną nam cudowne wspomnienia oraz przyjaźnie.

Zachęcamy do odwiedzania naszej strony: https://www.facebook.com/erasmuslograjewo/ . Znajdą tam Państwo relacje z naszych dotychczasowych wyjazdów.

Kolejny wyjazd w marcu, na Martynikę.