Kultura i rozrywka

• 1 komentarzy
  • 6056 wyświetleń

WTZ-y na Litwie

W dniach 11-12 maja nasi podopieczni wraz z opiekunami wzięli udział w  2 dniowej wycieczce do Pałangi, Kłajpedy i Kowna. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Pałangę- słynny bałtycki kurort z siecią sanatoriów oraz Pałac Tyszkiewiczów, w którym znajduje się Muzeum Bursztynu. Następnie deptakiem dotarliśmy na piękne molo wybiegające wprost w Morze Bałtyckie.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do Kłajpedy, gdzie pierwszym punktem zwiedzania była starówka. Następnie przeprawiliśmy się promem na Mierzeję Kurońską- na końcu której znajduje się Litewskie Muzeum Morza, którego częścią jest Delfinarium. Główną atrakcją Delfinarium są efektowne pokazy tresury delfinów. Byliśmy na takim pokazie i wrażenie było niezwykłe! Delfiny pokazują różne sztuczki, akrobacje, malują pędzlami czy wrzucają piłkę do kosza przy tym są bardzo inteligentne i niezwykle przyjazne dla ludzi- dlatego często są wykorzystywane do terapii osób chorych i niepełnosprawnych. Podziwialiśmy również pokaz tresury fok. Na placu przed Muzeum zobaczyliśmy kolekcję statków z regionu, weszliśmy do Zagrody  Rybackiej, gdzie oglądaliśmy eksponaty związane z rybołówstwem  i życiem miejscowych rybaków. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Kowno, gdzie zobaczyliśmy Zamek Kowieński, Ratusz, Dom Kupców Hanzyatyckich i kościoły.
Wycieczka była bardzo ciekawa, pełna wrażeń i bardzo udana, pozytywne odczucia i emocja będą nam towarzyszyły długi czas.