Postępy na Rail Baltica

aktualizacja: 2019-10-23 11:35:51     nr wiadomości: 40534     przeczytano: 3701     Ilość komentarzy komentarze: 0

Drugi most kolejowy pojawił się nad Bugiem między Warszawą a Białymstokiem, na linii Rail Baltica, nasunięto jego wszystkie przęsła. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew. Nowym mostem i drugim torem pociągi pojadą w 2020 r. 

- Dzięki budowie dwóch mostów na Bugu, linia kolejowa będzie dwutorowa na całej trasie łączącej Warszawę z Białymstokiem. Dotychczas przeprawa stanowiła tzw. wąskie gardło, gdyż linia zwężała się do jednego toru. Już od marca pociągi pokonują Bug nowym, 300-metrowym mostem kolejowym. Na początku 2020 r. pociągi pojadą drugim torem, po bliźniaczym obiekcie - wyjaśnia Karol Jakubowski, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Most kolejowy na Bugu to najdłuższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Wybudowano go wykorzystując specjalną konstrukcję tzw. łuk Langera. Dzięki temu jest lżejszy jednak bardziej wytrzymały od poprzednika. Na wybudowane filary nasunięto 5 sześćdziesięciometrowych przęseł łukowych o wysokości ponad 12 m i wadze - ponad 300 ton każde. Teraz most będzie przygotowany do ułożenia toru.

Odcinek Sadowne – Czyżew to kolejny modernizowany fragment Rail Baltica – linii łączącej Mazowsze i Podlasie oraz w ruchu międzynarodowym przygotowywanej do połączenia krajów nadbałtyckich ze środkową Europą. Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. Natomiast na początku przyszłego roku pociągi pojadą już nową dwutorową linią na całym odcinku Sadowne – Czyżew. Po zakończeniu modernizacji linii podróże z Warszawy do Białegostoku będą możliwe w czasie poniżej 2 godzin.

Projekt ”Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne jest współfinansowany z unijnego instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Wartość prac to 569 mln zł netto.

 
  - fot. PKP PLK
Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.