"Klient w centrum uwagi"

aktualizacja: 2020-10-26 12:44:17     nr wiadomości: 43813     przeczytano: 770     Ilość komentarzy komentarze: 1

Od 26 października 2020 r. kolejne województwa wdrażają usługę opracowaną przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku.

- Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie "Klient w centrum uwagi KAS". Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji - mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

Nowy model obsługi opracowany przez białostocką Izbę Administracji Skarbowej uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim.

26 października usługa zostanie wprowadzona w 5 kolejnych regionach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim, śląskim i warmińsko-mazurskim. W tych województwach już od dzisiaj podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 9 listopada włącznie. Wcześniejsze załatwienie sprawy (tzn. przed 9 listopada) będzie możliwe po skontaktowaniu się ze swoim urzędem.

Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.

„Naszym priorytetem jest zarówno wysoki poziom jakości obsługi, jak również bezpieczeństwo w urzędach. Cieszę się, że nasze rozwiązanie zostanie wdrożone w całym kraju, bo jak wynika z ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród podatników korzystających z usługi w województwie podlaskim, doceniają oni to rozwiązanie. Jestem przekonany, że podobnie będzie w innych województwach” - mówi Dyrektor IAS w Białymstoku Wojciech Orłowski.

Jak się umówić na wizytę

Wizytę w urzędach skarbowych województwa podlaskiego można umówić:

  • przez internet - możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego;
  • telefonicznie - numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego;
  • w urzędzie - podczas osobistej wizyty w punkcie "Umawianie wizyt", który znajduje się blisko wejścia.

Podatnicy doceniają nową usługę

Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Inne sposoby załatwiania spraw online

Zachęcamy do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl, dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.

Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych. (za: IAS w Białymstoku)

 

Rozumiem, że urzędnicy po pracy jadą ubrani w kombinezon ochronny do domu i tam siedzą, nigdzie nie wychodzą, aby nie zarazić się. Poza miejscem pracy wirusy nie działają. Zarazić się można od drugiego człowieka wyłącznie w miejscu pracy. To ciekawe....
Napisał: wkurzony podatnik dodano: 2020-10-26 18:38:14

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.